Momirović: Plovnost Save i Dunava presudna za snabdevanje energentima
SrbijaRealno/BEOGRAD/16.08.22.- Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nakon obilaska interventnih bagerskih radova na sektoru kod Bariča na Savi, koji se odvijaju sa ciljem da se obezbedi propisana dubina plovnog puta u periodu izrazito niskog vodostaja, poručio je da u prethodnih osam meseci fokus na investicije u plovnost rečnih puteva, jer znamo da će oni postati glavni koridori za snabdevanje energentima.
Ministarstvo graćevinarstva, saobraćaja i infrastrukture preduzima interventne bagerske radove kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva glavnim korisnicima rečnog saobraćaja najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi.
„Preduzimamo sve aktivnosti na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima, kako bi dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte. Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak. Na ovaj način pokazujemo koliko se borimo za našu industriju i privredu, jer pri ovakvim vodostajima većina država u Evropi ili obustavlja plovidbu ili uvodi značajna ograničenja. Rečni saobraćaj je ključan za snabdevanje energentima i radimo na tome da obezbedimo plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi“, izjavio je ministar Tomislav Momirović.
„Želja nam je da i u drugim dunavskim državama pristupe rešavanju problema kao što smo mi u Srbiji, jer rezultati naših napora i radova biće ograničavajućeg efekta ako i druge zemlje ne pokažu isti nivo proaktivnosti. Ako mi uradimo sve što je u našoj moći da obezbedimo plovni put i u uslovima izrazito niskog vodostaja, onda očekujemo i da druge države naprave napor da obezbede makar minimalnu prohodnost plovnog puta, a ne da imamo potpune obustave plovidbe koje danas imamo nizvodno od Srbije. U tom smislu imaću sastanak sa bugarskim kolegom i predložiću da se razmotre apsolutno sve opcije koje će omogućiti prohodnost Dunava za plovidbu, jer je to od velikog značaja za Srbiju.“
Pored sektora Barič na Dunavu, MGSI obavlja interventne bagerske radove na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga. Cilj ovih radova je da se obezbedi propisana dubina i širina plovnog puta Dunava i Save, čak i u periodu izrazito niskog vodostaja, kada nivo vode ide daleko ispod tzv. niskog plovidbenog nivoa.