Srbija

Матић: Квалитет мобилних услуга је порастао у односу на прошлу годину

СрбијаРеално /БЕОГРАД/ 15.12 – Министарка трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић и директор Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) Драган Пејовић, одржали су данас састанак на коме је директор РАТЕЛ-а упознао министарку са резултатима упоредног мерења и анализом параметара квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа (Benchmark мобилних мрежа) сва три мобилна мрежна оператора у Србији: Telekom Srbija, Telenor i A1 Srbija, а које је РАТЕЛ спровео у периоду од септембра до новембра 2021. године.

”Анализирајући резултатe мерења свих релевантних параметара, сложили смо се да је дошло до укупног пораста квалитета мобилних услуга у односу на прошлу годину. Крајњи резултат бенчмарк мерења, поред упоредне анализе параметара јесте постизање унапређење квалитета постојећих мобилних услуга за крајње кориснике, као и праћење развоја мобилних комуникационих мрежа”, рекла је Матић.

Benchmark мобилних мрежа 2021 који је спровео РАТЕЛ обухвата мерења највећег броја параметара квалитета (за говорну (voice) услугу и услуге преноса података (data), пренос WhatsAPP порука, што је новина ове године, као и мерења радио параметара за 2G/3G/4G технологије), за разлику од упоредних мерења које оператори самостално врше и чије резултате објављују, а која обухватају само неке од параметара.

Важно је напоменути да је ове године по први пут Benchmark мобилних мрежа обављен применом стандардизоване методологије описане у документу ETSI TR 103 559 Annex A (ETSI-European Telecommunications Standards Institute) и да је био највећи до сада по обиму пројекта, имајући у виду да је мерење обухватало drive test мерења по насељеним местима и путевима, walk test мерења на појединачним изабраним локацијама, као и мерења дуж железничких коридора X и XI. Наиме, обим пројекта је био већи не само у односу на мерења која је РАТЕЛ спроводио претходних година, већ и у односу на наведена самостална мерења од стране оператора.

Резултати мерења квалитета услуга у мобилним комуникационим мрежама у Србији u 2021. години:
Telekom Srbija је остварио најбољи укупни резултат освојивши 85,66 поена, а затим следе А1 Србија са 82,73 и Теленор са 82,14 поена, од максимално могућих 100.

Back to top button