Beograd

Весић отворио међународни семинар о модернизацији јавног превоза у Београду

СрбијаРеално/БЕОГРАД/14.12 – Заменик градоначелника Горан Весић отворио је данас међународни регионални семинар под називом „Модернизација јавног градског превоза у Београду”, који је одржан у хотелу „М” у оквиру пројекта који финансира Влада Јапана као донацију нашем главном граду и захвалио Влади Јапана на подршци коју пружа Србији.

“Вредност донација Јапана Србији у последњих двадесет година износи скоро пола милијарде евра. Јапан је и један од највећих донатора београдском универзитету. Мало је земаља показало жељу да помогне нашој земљи као што је то урадио Јапан, без обзира на удаљеност између две земље, због чега смо срећни што имамо таквог пријатеља. У Србији тренутно послује више од тридесет јапанских компанија и увек сам спреман да разговарам с јапанским пријатељима о томе како да још компанија инвестира у Београд”, казао је Весић у изјави за медије, наводећи пример да је једна од највећих светских компанија „Иточу” тренутно ангажована на пројекту депоније у Винчи заједно са француским „Суезом”.

Весић је оценио да је нама потребна реорганизација превоза, јер ће се у наредних осам година у Београду десити „тектонске промене које досад нису виђене”.

“До 2030. године доминантно ћемо прећи на шински систем јавног превоза, што је велика и суштинска промена која подразумева потпуно другачију организацију. Прва линија метроа биће завршена 2028, а 2030. друга линија.

Очекујемо да до краја овог месеца буде потписан споразум о реконструкцији и изградњи БГ воза, што треба да се ради пет-шест година. Такође, урадићемо и 42,6 километара нових трамвајских линија и то на читавој левој обали Дунава, од Пожешке према Цераку и од Јурија Гагарина према Бежанијској коси. Аутобуса ће бити много мање и они ће бити хибридни, на природни гас или електрични, односно нећемо имати ниједно возило на фосилна горива”, истакао је Весић.

Фото: Беоинфо

Таква промена, додао је Весић, захтева потпуну реорганизацију јавног превоза и ствара велике могућности за уштеду.

“Наше линије постављене су осамдесетих година, а град се у међувремену мењао. Неки делови су се „испразнили”, неки „пунили”, а јавни превоз то није пратио због чега негде имамо полупразне, а негде препуне аутобусе. Зато ће помоћ Владе Јапана и агенције „Џајка” да сами организујемо јавни превоз бити од великог значаја”, указао је подсећајући да се следеће године навршава 140 година дипломатских односа између Јапана и Србије.

Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић је подсетио да је ову међународну конференцију организовао Секретаријат за јавни превоз са Јапанском међународном агенцијом за сарадњу, а финансирала ју је Влада Јапана.

“Заједно са јапанским колегама желимо да допринесемо даљем унапређењу система јавног превоза путника у Београду. Овај пројекат траје 36 месеци и има неколико сегмената. Први подразумева унапређење управљања системом јавног превоза путника, други сегмент је контрола оператера односно превозника у систему и трећи је како да повећамо наплату превоза у Београду. У оквиру тог пројекта предвиђене су обуке у Јапану, затим у одабраним градовима у Европи, као и ови годишњи семинари у Београду”, рекао је Васиљевић.

Он је додао да су до сада колеге из Јапана анализирале са колегама из Саобраћајног факултета систем јавног превоза у Београду, напоменувши да ће један од резултата бити студија која ће дати препоруке на који начин се овде може унапредити систем како би био постао функционалнији и организованији.

Амбасадор Јапана у Србији Такахико Кацумата изјавио је да очекује да ће се овим пројектом квалитет ваздуха побољшати, јер је то главни проблем у Београду који треба да се реши.

“Гледајући у прошлост и односе између Србије и Јапана, 2003. године, када се Србија суочавала с економским и политичким потешкоћама, Јапан је донирао 93 „жута” аутобуса. Ови аутобуси су симбол нашег пријатељства”, рекао је Кацумата.

Back to top button