Beograd

Весић: У Београду се много ради на превенцији, едукацији и измени прописа ради смањења саобраћајних незгода

СрбијаРеално /БЕОГРАД/ 21.11 – Током прошле године у Србији је у саобраћајним незгодама страдало 492 лица. Ти људи су изгубили живот, а није тако морало да буде, рекао је данас заменик градоначелника Горан Весић на конференцији у Старом двору поводом Светског дана сећања на жртве саобраћајних незгода.

“Велик број тих живота био би сачуван да су учесници саобраћајних несрећа водили више рачуна током вожње, али и да смо их као друштво на време образовали о важности сваког безбедносног аспекта вожње. Саобраћајне несреће могу да се догоде свакоме, па и онима који ништа нису скривали у саобраћају. Статистика каже да Београд није на првом месту по броју погинулих у саобраћајним несрећама, иако би по броју становника то било логично. То значи да се у Београду, ипак, радило на превенцији и да се водило рачуна. Ипак, сваки изгубљени живот је много и докле год буде жртава мораћемо да радимо на превенцији”, казао је Весић .

Пре осам година, подсетио је, покренули смо пројекат рада на превенцији у школама и обухваћено је до сада 250 ових објеката. У близини школа које су биле познате као „црне саобраћајне тачке”, постављани су „лежећи полицајци” и ограде како деца не би истрчавала на коловоз, док су на појединим местима грађени подвожњаци. То је резултирало прилично малим бројем деце која су учесници саобраћајних незгода. Чак смо пре неколико година имали ситуацију да ниједно дете није страдало у саобраћајним несрећама у току календарске године – рекао је Весић.

Према његовим речима, свака реконструкција улице представља одређену врсту превенције.
” После реконструкције улице су квалитетније и тај фактор ће допринети мањем броју несрећа. Град Београд има других проблема, а то је пре свега брза вожња. Тај проблем ћемо морати да решавамо пре свега оштријом казненом политиком, на чему ће Град Београд инсистирати. Брза вожња се дешава чак и у мирним приградским деловима града, где се налазе искључиво породичне куће. Морамо још много да радимо јер 492 изгубљена живота је заиста много. Саобраћајна несрећа може да се догоди свакоме и да промени свачији живот”, нагласио је Весић.

Он је додао да као друштво морамо имати нулту толеранцију према бахатој вожњи.
“Исто важи и за вожњу под дејством алкохола и сваком другом понашању у саобраћају које угрожава друге. Уколико заједнички будемо радили на превенцији, доћи ћемо у ситуацију да додатно смањимо број жртава у саобраћајним несрећама. Посебно морамо водити рачуна о младима, који са недовољно искуства седају за волан. Појавила се идеја, коју ћу подржати у име Града Београда, а то је да млади возачи не могу да возе аутомобиле велике кубикаже, односно да постоји посебна старосна граница за велику кубикажу аутомобила јер је и то један од разлога због којих се догађају саобраћајне несреће. Постоје земље у Европи где су таква правила на снази”, истакао је заменик градоначелника.

Весић је рекао да је данашњи дан важан како бисмо се сетили свих жртава саобраћајних несрећа.
“Када причамо о жртвама, у ствари говоримо о животу. Драго ми је да је данас са нама и Деа Ђурђевић, која је доживела саобраћајну несрећу у ситуацији када је само стајала на тротоару. Данас видимо колика је њена жеља за животом и колико је њена борба важан пример. Морамо помоћи свима који су преживели саобраћајне несреће и помоћи им да се што пре врате нормалном животу”, указао је Весић.

Он је истакао да је Град упутио предлоге за одређене измене Закона о безбедности саобраћаја.
– Једна од првих ствари јесте питање електричних тротинета. Као што је познато, електрични тротинети формално-правно не постоје, али у свакодневном животу их и те како виђамо. Град инсистира да коришћење електричних тротинета буде законски уређено као што је случај са бициклима. Парадоксално је да вам је за бицикл потребна заштитна опрема, а за тротинет, који се креће много брже, није потребно ништа. Друга ствар коју смо тражили јесте увођење пешачко-бициклистичких улица. У питању су мале улице где приоритет имају пешаци и бициклисти, док се аутомобили могу кретати брзином од 10 до 20 километара на сат. Имамо пилот пројекат и чим закон буде измењен, имаћемо неколико таквих улица у граду. Такође, инсистирамо да бициклистима у неком периоду дана буде дозвољено да користе жуте траке. Нажалост, наши возачи још увек немају довољно искуства са бициклистима и мотоциклистима. Такође, казнена политика мора да буде строжије и неко ко за собом има низ прекршаја којима је угрозио животе других, не би смео поново лако да дође до возачке дозволе – закључио је Весић.

Град Београд у последње време урадио је доста ствари, које су утицале на побољшање безбедности у главном граду, оценио је Недељко Муњас, начелник Управе саобраћајне полиције за Београд.
– Реконструкција саобраћајница, стварање пешачких зона и њихова заштита нарочито су допринели безбедности првенствено пешака јер су анализе показале да је то био горући проблем. Учешће пешака у незгодама с најтежим последицама било је између 45 и 50 одсто. Због тога ће и у наредном периоду бити приоритет брига о овој најризичнијој категорији учесника у саобраћају – рекао је Муњас.

Прошле године на територији Београда било је 92 смртна случаја, што је смањен број у односу на, примера ради, деведесете године када је било и до 350 мртвих. Ове године, до данашњег дана, било је седамдесет смртних случајева, прецизирао је Муњас.

Секретар за саобраћај Душан Рафаиловић је у име овог секретаријата и Савета за безбедност саобраћаја захвалио свим учесницима данашње конференције.

– Нећу говорити о бројкама јер докле год имамо иједног погинулог у саобраћајним несрећама наш посао није готов. Смањење броја жртава у саобраћајним незгодама на територији Београда је резултат преданог рада свих људи који раде на превенцији и решењу овог проблема. Од 2012. године промењена је политика Секретаријата за саобраћај и безбедност је апсолутно приоритет. Активности свих запослених у области саобраћаја директно утичу на смањење броја жртава у саобраћајним незгодама – рекао је Рафаиловић.

Back to top button