BeogradIzdvojene vesti

Весић: Метро највећи инфраструктурни пројекат у 21. веку у Београду

СрбијаРеално/БЕОГРАД/24.11 – Насеља кроз која ће пролазити прва линија метроа су Жарково, Трговачка улица, Баново брдо, Пожешка, центар Београда, Савска улица, Савски трг, Трг републике, Карабурма, Миријево, Вишњићева и то је суштински најоптерећенија саобраћајна траса, најавио је заменик градоначелника Горан Весић гостујући у Јутарњем програму РТС-а.

“Када правите метро, покушавате да решите саобраћајне проблеме, а на овај начин решавамо нашу најоптерећенију трасу, потез Булевара војводе Мишића где пролази око 9.000 путника у вршном часу. Следећи је Булевар деспота Стефана са 4.600, Вишњићева са 3.600 и Булевар краља Александра са 2.600 путника. Градимо истовремено две линије метроа. Изградња прве линије је започета, а другу ћемо почети 2023. године, тако да ће бити завршене у распону од две године, прва линија 2028. године, а друга 2030. године”, прецизирао је Весић.

Друга линија обухвата Устаничку улицу, Мите Ружића, Цветкову пијацу, Војислава Илића, Шуматовачку, Макензијеву, Јужни булевар и даље ка Новом Београду све до Земуна, додао је. Према његовим речима заједно ће те две линије метроа имати 42 километра, а са руским партнерима прошириће се Бг воз и тако добити 223 километара градске и приградске железнице са 76 станица, 500 полазака дневно.

“Овим ћемо омогућити повезивање Младеновца, Лазаревца, Сопота, Барајева, Обреновца и Сурчина. На првој линији имаћемо четири станице за преседање, Макиш, Сајам, Панчевачки мост и Карабурму, а на другој ће то бити Макензијева и Железничка станица у Земуну”, казао је Весић.

Подсетио је да се у оквиру тог система ради нових 42 километра трамвајских линија.

“Кад све ово буде готово 2030. године, наш доминантни систем биће шински, што значи метро, трамваји и Бг воз. На улицама ћемо имати свега 500 аутобуса јер неће бити потребе да их буде више. Већ ове године купујемо првих 100 аутобуса на природни гас што значи да ћемо имати све аутобусе на природни гас или електроаутобусе. Имаћемо и 80 нових тролејбуса, очекујем да наредне седмице објавимо тендер за куповину нових тролејбуса и да их у шест наредних година комплетно обновимо. Суштински, 2030. године ниједно возило у градском превозу неће ићи на фосилна горива”, истакао је Весић.

Навео је да ће постављањем линије метроа и Бг воза бити омогућено грађанима који живе у Младеновцу или на Бановом брду да Бг возом у шпицу иду на сваких 12, 13 до 15 минута до центра града, а ван шпица на 45 минута, што значи да ће Београд први пут бити саобраћајно интегрисан.

“Сада имамо са станице „Вуков споменик” три поласка дневно према Лазаревцу и тај пут се пређе БГ возом за 63 минута. Када будемо имали више полазака, пошто ћемо са данашњих 104 имати 500 полазака, боље пруге и брже композиције, то ће све бити и брже, тако да вама суштински неће бити потребан аутомобил. Идеја је да се на свим тим великим станицама праве велики паркинзи, како би људи ту остављали аутомобиле и прелазили на метро или Бг воз”, објаснио је заменик градоначелника.

Према његовим речима, у овом тренутку Кина гради највише метроа на свету и када се погледа број километара који они ураде, то је за нас непојмљиво, али и за светске оквире.

“Добили смо сјајну компанију која има огромна искуства у градњи метроа, а такође и другог партнера из Француске – компанију „Алстом”. То је једна од највећих светских компанија која је опремила преко 40 различитих метроа у свету својим композицијама и опремом.

Метро пројектује компанија „Ежис”, која је у свету пројектовала 16 различитих метроа. Добили смо добре компаније и сигуран сам да ће наш метро бити добар”, уверен је Весић.

У 2030. години имаћемо две линије метроа, комплетно изграђен систем градске и приградске железнице, као и проширење трамвајске линије за 42 километра, нагласио је Весић и додао да то значи да ће саобраћај у Београду изгледати потпуно другачије него данас.

“Уговор за изградњу депоа потписујемо у фебруару, што значи да наредне године почиње његова изградња. Радићемо још један мањи депо на Бежанијској коси за другу линију, а онај на Макишком пољу ће бити највећи”, указао је Весић.

Заменик градоначелника је показао „Вечерње новости” из децембра 1970. године и рекао да је тада први пут најављен метро.

“Ово је 51. година како тај метро чекамо. Било је добрих и лоших времена, али ово је историјска ствар за Београд и треба томе да се радујемо. Ово је највећи инфраструктурни пројекат у 21. веку у Београду који ће наш град ставити у ред великих светских метропола које имају метрое. Мислим да други градови у Србији немају довољно путника ни становника за такву врсту саобраћаја, али оно што је важно јесте то да се повезујемо преко железнице.

Када буде завршена пруга од Железничке станице Земун до центра Сурчина, односно до Аеродрома „Никола Тесла” и националног стадиона, моћи ћете возом да дођете из Новог Сада на аеродром, а када буде завршена пруга према Нишу то ће моћи да се уради из Ниша или Ваљева, Краљева као што то данас може у Немачкој. Та врста повезивања плус повезивање ауто-путевима свих делова Србије са Београдом омогућиће добар и равномеран развој Србије”, закључио је Весић.

Back to top button