Вучић: Нисам потписао Закон о експропријацији, а о референдуму јесам
СрбијаРеално/ЧАЧАК/29. 11 – Председник Србије Александар Вучић обишао је данас радове на изградњи аутопута од Прељине до Пожеге и најавио да би деоница “Милоша Великог” од Прељине до Паковраће могла да буде готова већ до Нове године.
“Ово је слика данашње Србије – напретка и брзине којом Србија напредује и гради. Ово је важна деоница (до Паковраће) и свеједно је да ли ће бити готова за 10 дана, две недеље или месец или месец и по. Није ни важно, јер се на ово чекало деценијама”, рекао је Вучић.
Истакао је да ће се Чачак коначно решити саобраћајних проблема и гужви, пошто је цео саобраћај на том правцу ишао кроз град.
“Тома (Момировић) ће за Нову годину да буде овде, ако не буде отворено. Нема одласка у Монин хотел на Златибору или у Београду, само се смејте”, поручио је Вучић министру Момировићу.
Дужина деонице од Прељине до Пожеге, на којој раде кинески извођачи, дуга је 30,9 километара, а од Прељине до Паковраће око 12 километара.
Пуштањем у саобраћај деонице до Паковраће више се неће стварати гужве на наплатној рампи у Прељини, што је сада случај.
Амбасадорка Кине Чен Бо изразила је задовољство што ће деоница пута Прељина – Паковраће бити завршена, како је рекла, за 10 дана, до две недеље, додајући да се нада да ће и цела деоница Прељина – Пожега бити завршена што пре.
Како је рекла, трећи пут са председником Вучићем обилази градилиште деонице аутопута Прељина – Пожега, што, каже, указује на значај тог пројекта за Србију, који је један најтежих саобраћајних пројеката до сада.
Чен је навела и да је кинеска компанија ЦРБЦ наишла на велике потешкоће у изградњи ове деонице, али су кинесеки инжињери и радници уложили максималне напоре како би савладали све потешкоће, уз подршку српских партнера.
Извођач је кинеска компанија ЧЧ (Чајна комјуникејшенс енд констракшен компани), а рок за извођење радова је 36 месеци.
Радови су почели у мају 2019. године, а њихова вредност је 450 милиона евра.
Деоница Прељина – Пожега је наставак пројекта изградње аутопута Београд – Јужни Јадран укупне дужине 258 километара. Скоро трећину трасе на будућем аутопуту од Прељине до Пожеге чиниће мостови и тунели: три тунела, 35 мостова, 11 надвожњака и три петље.
Ауто-пут Прељина – Пожега је подељен на три мање деонице. Од Прељине до Пријевора дуж реке Цемернице и малим делом поред Западне Мораве, у дужини до 8,27 километара.
Затим од Пријевора до Лучана би требало урадити 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела “Лаз” од 1.750 метара.
Трећа поддеоница, од Лучана до Пожеге, протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.
Аутопут од Прељине до Пожеге има велики значај за повезивање Србије и региона, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег аутопута Београд – Сарајево, пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.
Деоница Прељина – Пожега ће повезати Чачак, Лучане и Пожеге и два округа – Моравички и Златиборски, и важан је не само за бржи развој тог дела Србије већ и за регионално повезивање.
Код Чачка ће се Моравским коридором повезати Коридор 11 и Коридор 10.
Одговарајучи на питања новинара председник је био изричит:
“Још нисам потписао Закон о експропријацији, чекам мишљење правног тима па ћемо видети”.
„Мислим да нисам потписао закон, који је за неке много важан иако немају појма, праве се наивни“, рекао је он одговарајући на питање да ли је потписао закон о експропријацији и референдуму.
Што се закона о референдуму тиче, каже, да га је потписао када се вратио из Сочија.
Додао је да још није потписао царинске законе, закон о порезу на имовину.
Истовремено позвао је “пристојну и већинску Србију да буду уздржани када је реч о протестима мањине и провокацијама, а надлежне да раде свој посао и да буде све у складу са законом”.