Момировић: Још 250 пружних прелаза добија рампе
СрбијаРеално/БЕОГРАД/17.06.22.- Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић обишао је данас пружни прелаз у Реснику и најавио да ће до половине наредне године бити започета модернизација око 250 пружних прелаза, у вредности од 43 милиона евра.
Момировић је рекао да ће у наредих месец дана бити започета модернизација на првих 35 пружних прелаза, који ће добити савремену сигнализацију, семафоре и рампе и изразио очекивање да би тај посао могао да буде готов већ до краја ове године.
Додао је да ће за то бити извођено 6,9 милиона евра, захваљујући кредиту Европске банке за обнову и развој.
“На нашим пругама само у мају је превезено 516.500 путника, што је раст од 94 одсто у односу на прошлу годину и зато морамо много више да инвестирамо у безбедност саобраћаја, нарочито на пружним прелазима, као што је овај у Реснику и до половине следеће године инвестираћемо у 250 пружних прелаза са 43 милиона евра, уз помоћ ЕБРД и Светске банке и то ће бити вероватно највећа инвестиција у безбедност желеничког саобраћаја у претходних 10 година”, рекао је Момировић Тањугу.
На тим пружним прелазима ће бити уграђена најсавременија опрема за одвијање железничког и друмског саобраћаја, у складу са највишим европским стандардима.
Навео је да у Србији имамо око 2.118 пружних прелаза, од чега је око 520 обезбеђени рампама, али углавном застарелом технологијом.
Остали прелази су обезбеђени друмском саобраћајном сигнализацијом.
“Морамо у наредним годинама да учинимо максимално безбедним све пружне прелазе”, поручио је Момировић.
Централни део опреме за осигурање путних прелаза типа РЛЦ23 произвођача Алтпро биће смештен у типизирану кућицу смештену непосредно поред путног прелаза.
Овај уређај самостално управља радом путопрелазних полубраника и светлосних сигнала опремљених светиљкама у лед технологији, као и јакозвучним звоном.
Улога овог дела опреме је да учеснике у друмском саобраћају обавештава о наиласку шинских возила.
Сам уређај је дизајниран и сертификован за највиши ниво безбедности на пругама, а овакви типови уређаја налазе се на бројним путним прелазима не само у земљама региона, већ и широм Европе.
Принцип рада сигнално – сигурносног уређаја је прилично једноставан и због тога су овакви уређаји наишли на широку примену на европским пругама.
Kада се воз на удаљености од два километра приближава путном прелазу, активирају се сензори који шаљу сигнал софтверу у кућици на путном прелазу.
Затим овај уређај даје задатак да се рампа спушта уз истовремено укључивање трепћућег светла на саобраћајном знаку и активирању јаке сирене која обавештава учеснике у друмског саобраћају о скором наиласку воза.
Kада се воз удаљи на два километра од путног прелаза активира се сензор који потом истом процедуром омогућава прелазак друмских возила.
Тиме је обезбеђена максимална безбедност свих учесника у саобраћају, кажу у српским железницама.
У претходних пет година на пружним прелазима су страдале 34 особе, што је у просеку између пет и 10 годишње.
У земљама као што су Француска и Италија обезбеђено је семафорима и рампама око 70 одсто пружних прелаза, док је, на пример, у Великој Британији број тако обезбеђених пружних прелаза сличан као код нас и износи око четвртину.