Ученици основних и средњих школа од понедељка у клупама
СрбијаРеално/БЕОГРАД/19.11. – Од понедељка, 22. новембра, у свим основним и средњим школама на територији Србије ученици ће похађати наставу по првом непосредном моделу, што значи да ће сви ученици бити у одељењу, рекао је за РТС помоћник министра за предшколско и основно образовање Милан Пашић. Још нема одлуке о распусту, каже Пашић.
Ако зимски распуст почне раније, сасвим је извесно да ће се деца најбоље снаћи. Ни за наставнике који треба раније да закључе оцене то, кажу, није превелик проблем. Једина брига за родитеље јесте шта ће са млађом децом која су још у основној школи. Ко ће да их чува док су родитељи на послу? Када ће почети зимски распут и да ли ће бити продужен, одлучиће Тим за школе и Кризни штаб.
Помоћник министра за предшколско и основно образовање Милан Пашић рекао је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, да је јуче била 15. седница Тима за школе где је утврђено да је дошло до постепеног побољшања епидемиолошке ситуације и убрзаног смањења позитивних случајева, што је охрабрујуће.
Према његовим речима, требало би похвалити све, пошто су схватили да мере морају да се поштују.
Додаје да се инспекција шаље како би се проверавало како се поштују мере и наглашава да школа није место трансмисије вируса, али да мере морају да се поштују. Говорећи о распусту, каже да није било још речи да ли ће распуст бити продужен или померен, то ће бити још једна тема на Кризном штабу.
Навео је да је мали број ковид позитивне деце у школама, то је око 0,2 одсто од укупне популације.Имали смо 11 одељења која су прешла на онлајн, 88 одељења се поделило на групе А и Б и шест од тих подељених је прешло на онлајн.
– То су мали проценти – каже Пашић додајући да је распуст имао неке ефекте.
Извештај Завода за вредновање квалитета образовања показује да је више од 43 процента ученика осмог разреда било одлично, сваки седми са просечном оценом 5.
Пашић је рекао да је 2017. кренула реформа образовања и нагласио да је свакако због пандемије дошло до редукције градива, али наставници су изнашли моделе како да се ученици оцењују.
Када је реч о пријемном малих матураната, каже да су питања била на истом нивоу као и претходних година, а новина је што форма отвореног питања прешла у питања са понуђеним одговорима.
– На основном нивоу су ученици показали највише знање. Имамо неке параметре, 80 ученика треба да савлада основни ниво, савладало га је 84 одсто ученика. Што значи да су наши ученици стекли знање”, истакао је Пашић.