Izdvojene vestiPolitika

Mihajlović: Neistine izgovara na TV N1 D. Šumarac

SrbijaRealno/BEOGRAd/22.06.23.- Nikada nisam ćutala onima koji izgovaraju neistine, pa nema potrebe ni
sada.Neistine izgovara na TV N1 bivši ministar građevine D. Šumarac.

Samo informativno za javnost Srbije:

– Dok je g. Šumarac bio ministar građevine, Srbija je bila na 184. mestu
u svetu (od 186 zemalja) po izdavanju građevinskih dozvola!
– Kada sam izlazila iz Ministarstva građevinarstva u oktobru 2020.
godine, Srbija je bila na 9. mestu u svetu po izdavanju građevinskih
dozvola, što je najbolji rezultat ikada.

– Dok je g. Šumarac bio ministar građevine, prosečno vreme izdavanja
građevinskih dozvola bilo je 5 godina! Postoje slučajevi i sa 9 godina
(nivo korupcije je upravo bio najviši u toj oblasti).
– Kada sam izlazila iz Ministarstva građevinarstva 2020. godine, u
skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, dozvole su se izdavale
elektronski, što onemogućava korupciju, a prosečno vreme izdavanja je 5
dana!

– Dok je g. Šumarac bio ministar, nije se dotakao pitanja kišne
kanalizacije, jer da jeste, onda bi znao čija je to obaveza u skladu sa
zakonima – jedinica lokalne samouprave i Ministarstva za javna ulaganja,
koje nikad nisam vodila, (a i pored toga, Ministarstvo koje sam vodila
je sa međunarodnim partnerima pomoglo i podržalo većinu JLS u izgradnji
kanalizacija).

– Dok je g. Šumarac bio ministar, broj gradilišta u Beogradu bio je 500,
a na teritoriji Srbije nešto manje od 2.000.
– Kada sam iz Ministarstva odlazila u oktobru 2020. godine, u Beogradu
je bilo 7.000, a na teritoriji Srbije blizu 65.446 aktivnih gradilišta.

– Dok je g. Šumarac bio ministar, udeo građevinarstva u BDP zemlje bio
je 1,5 posto, kada sam izlazila iz Ministarstva građevine 6%.

– A kad već pominje i puteve i mostove, dok je g. Šumarac bio ministar,
ni jedan jedini koridor u Srbiji nije završen, niti je neki novi
započet.
– Kada sam izlazila iz Ministarstva građevinarstva 2020. godine,
vrednost infrastrukturnih radova je bila 21 mlrd evra, završen istočni i
južni krak Koridora 10, auto-put od Beograda do Čačka, završeno 300 km
auto-puteva, na hiljade km rekonstruisanih regionalnih i magistralnih
puteva, otpočela izgradnja Moravskog koridora, kao i NBGD-Surčin,
potpisani Ugovori za izgradnju brzih saobraćajnica, kao i Fruškogorskog
koridora.

O tome šta je radio sa Inženjerskom komorom, o tome je potrebno napisati knjigu, jer mu je služila za sve samo ne za okupljanje struke, inženjera i inženjerki, navela je Zorana Mihajlović u svom saopštenju.

Back to top button