Društvo

NASTAVAK KAMPANjE „REAGUJ TREZVENO“: Aktivisti razgovarali sa Beogradjanima i delili im voćne sokove

SrbijaRealno/Beograd/06.02.24. – U sklopu kampanje „Reaguj trezveno“, koju je NVO „Solidarnost za decu“ pokrenula kako bi ukazala javnosti na narastajući problem alkoholizma među mladima, današnji sunčani dan aktivisti ove organizacije iskoristili su tako što su na nekoliko punktova u Beogradu razgovarali sa mladim Beograđanima i Beograđankama. Mladi koji su prošli pored Doma omladine ili prošetali Trgom Nikole Pašića ili Sava-promenadom imali su priliku da, osim zastrašujućih činjenica o pogubnim posledicama alkoholizma među mladima, popiju i po čašu voćnog soka, koji su aktivisti NVO „Solidarnost za decu“ delili, uz reči: „Ovu turu mi častimo, da vidite da za provod alkohol nije potreban“.

Gospođa Jovana Stojković, generalni sekretar NVO „Solidarnost za decu“, rekla je da je pre svega par nedelja, tokom noći u kojoj se dočekivala Srpska nova godina, samo u Beogradu Hitna pomoć imala čak 113 intervencija, od čega 26 na javnom mestu, a po rečima radnika Hitne pomoći najviše problema tom prilikom bilo je sa maloletnicima u alkoholisanom stanju. Ljudi iz Hitne pomoći bili su dodatno šokirani činjenicom da su najviše posla imali sa tinejdžerima od 13 do 15 godina, a da su podjednako bili zastupljeni i dečaci i devojčice. Posebno zastrašujući je bio slučaj devojčice koja se zbog trovanja alkoholom onesvestila na Kalemegdanu, a sasvim slučajno ju je pronašao prolaznik, koji je pozvao Hitnu pomoć i tako joj po svemu sudeći spasao život. Istovremeno, na tri različita mesta u Beogradu su se sukobljene maloletničke grupe u alkoholisanom stanju napadale hladnim oružjem. To su činjenice koje lede krv u žilama i svakog normalnog čoveka bi trebalo da nateraju da ozbiljno stavi prst na čelo i razmisli šta mi, kao društvo, možemo da uradimo da se takve stvari više nikad ne ponove, rekla je gospođa Stojković.

Ona je dodala da poslednji događaji na najstravičniji način pokazuju koliko je problem alkoholizma među mladima narastao i pozvala je sve građane Srbije, kao i društveno-odgovorne medije, da se pridruže akciji „Reaguj trezveno“, koju je pokrenula NVO „Solidarnost za decu“.

„U periodu koji je pred nama, osim nastojanja da ovu akciju što više približimo starijim sugrađanima, dodatni napor ćemo učiniti da je približimo i mladima, jer se sve ovo i radi zbog njih“, rekla je gospođa Stojković. Ona je istakla da je „Solidarnost za decu“ osmislila poseban projekat, kojim će ovoj kampanji posebno težište dati na društvenim mrežama, kao medijumu koji je najbliži mladoj populaciji. Ona je otkrila i da je plan da se u kampanju uključe i brojne poznate ličnosti, koje služe kao uzori mladima. „Pružićemo priliku javnim ličnostima da još jednom pokažu svoju odgovornost, na taj način što će na internetu podržati kampanju Reaguj trezveno, promovisati njene ciljeve, iskazati lične stavove u vezi sa problemom alkoholizma kod mladih, ili jednostavno istaći zaštitni znak kampanje – zeleni kvadrat“, rekla je gospođa Stojković.

Back to top button