Нови Сад добитник награде за најбољи европски тренд бренд у области културе за 2021. годину
СрбијаРеално/НОВИ САД/11.11. – Нови Сад добитник је награде за најбољи европски тренд бренд у области културе за 2021. годину, у оквиру Награда за европске културне брендове, које су шеснаести пут додељене у Дрездену. Нови Сад је тиме постао први град у овом делу Европе који је добио ову награду.
Новосађани су сада носиоци европске награде коју је њихов град добио због нових брендова културе који су утемељени претходних година – „Дочека“, „Kалеидоскопа културе“ и мреже културних станица. У оквиру пројекта „Нови Сад – Европска престоница културе“, „Дочек“ и „Kалеидоскоп културе“ позиционирали су се у претходне четири године као брендови Новог Сада који су поставили нови приступ култури, повезивању различитих културних актера и организацији и реализацији догађаја. Нови брендови подигли су продукцијске капацитете, док је мрежа културних станица проширила просторне капацитете и отворила нове могућности за уметнике, али и развој публике у најразличитијим деловима града и његовој околини, додаје се у саопштењу.
„Kључна одредница ове победе је култура заједништва, јер ретко која награда је заслуга читавог једног града. Новосађани су је добили јер су веровали, подржавали и заједнички радили на стварању толико новог, другачије и квалитетнијег у области културе да је Европа то поново препознала,” рекао је директор Фондације „Нови Сад – Европска престоница културе“, Немања Миленковић.
Kао легати који треба да остану граду и након године титуле Европске престонице културе, програмски лук „Дочек“ претворио је најлуђу ноћ од пуке забаве до прославе која обухвата две нове године, два рачунања времена, два писма и две уметности – визуелну и извођачку, славећи тако културну разноликост, као један од главних епитета Новог Сада, док је „Kалеидоскоп културе“ као целогодишњи пројекат поставио нове културне праксе засноване на култури заједништва, које повезују институције, организације, уметнике, волонтере и публику.